stylowa-po-40.pl

moda, uroda, zakupy, zdrowie

jak dbać o układ pokarmowy
Lifestyle

Jak prawidłowo dbać o układ pokarmowy?

Układ pokarmowy to jeden z najważniejszych układów w naszym ciele. Mechanizm trawienia i metabolizmu to bez wątpienia kluczowy proces w organizmie. Jeśli zostanie zaburzony cierpią pozostałe narządy. Dlatego tak ważne jest, aby troszcząc się o włosy, skórę, sylwetkę – nie zapomnieć o naszym układzie pokarmowym.

Jak dbać o prawidłowe funkcjonowanie układu pokarmowego?

W pierwszej kolejności należy zadbać o zdrową dietę. To fundament nie tylko dla przewodu pokarmowego, ale dla całego organizmu. Należy zadbać, aby każdego dnia dostarczać porcję witamin, minerałów i składników odżywczych w postaci białek, węglowodanów, produktów zbożowych i zdrowych tłuszczy. Nie wolno zapominać o warzywach i owocach (najlepiej sezonowych).
Zadając sobie pytanie jak dbać o układ pokarmowy, warto zwrócić szczególną uwagę na sposób, w jaki spożywamy posiłki. Często jemy nieregularnie, w biegu, przeglądając telefon czy maile. To ogromny błąd. Zdrowe nawyki żywieniowe to nie tylko zdrowa, dobrze zbilansowana dieta. To również regularne spożywanie posiłków, dokładnie gryzienie i przeżuwanie oraz spożywanie dań w ciszy i spokoju bez mediów społecznościowych czy ulubionych seriali. Jakość i sposób jedzenia są tak samo ważne dla przewodu pokarmowego jak produkty, które spożywamy.
Nasz przewód pokarmowy, a zwłaszcza jelita to siedlisko zdrowych i koniecznych bakterii. Mikroflora jelitowa nazywana jest drugim mózgiem. Kiedy zostaje ona naruszona przez śmieciowe jedzenie, stres czy wyczerpanie bardzo często dochodzi do rozpoczęcia procesu chorobotwórczego. Dlatego tak istotne jest, aby uszczelniać jelita oraz troszczyć się o bakterie na stałe obecne w naszym przewodzie pokarmowym. Najlepszym, najzdrowszym i najtańszym na to sposobem jest spożywanie kiszonek, które w sposób naturalny odbudowują florę jelitową dostarczając przy okazji wielu witamin i składników mineralnych. Najpopularniejsze kiszonki to zakwas z buraka, kiszona kapusta czy ogórki.

Obfitość posiłków a funkcjonowanie układu pokarmowego

Złota zasada głosi, że niedopuszczalne jest spożywanie zbyt obfitych posiłków, zwłaszcza wieczorem. Kiedy kładziemy się spać przejedzeni nasz układ pokarmowy bardzo cierpi. Nie ma bowiem możliwości regeneracji i cały czas musi pracować na pełnych obrotach trawiąc pokarm. Ta sama sytuacja dotyczy alkoholu. Podczas gdy my smacznie śpimy po wypiciu kilku lampek wina nasz układ trawienny pracuje na wzmożonych obrotach, aby nie tylko strawić alkohol, ale również toksyny, jakie w wyniku tego trawienia powstają.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *